Βιογραφικό


Φιλοσοφία 
    Σε ένα κλασικό βιογραφικό σημείωμα θα μπορούσα να επισημάνω τις σπουδές, τις καταρτίσεις και την επαγγελματική μου εμπειρία, πληροφορίες εξαιρετικά χρήσιμες  που ωστόσο αδυνατούν να μεταφέρουν ολόκληρη τη φιλοσοφία και στάση ζωής που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία του συγκεκριμένου blog.
    Αυτό που ίσως αξίζει περισσότερο να αναφέρω, είναι το βαθύτατο πιστεύω μου ότι "ο καλύτερος τρόπος για να μάθει ένα παιδί να σέβεται και να αγαπά τον εαυτό του, είναι να παρατηρήσει τους γονείς του να το πράττουν". Για εμένα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πίσω από ένα φωτεινό παιδικό χαμόγελο και ένα συναισθηματικά ισορροπημένο παιδί, βρίσκονται γονείς οι οποίοι έχουν πρωτίστως φροντίσει τη δική τους ψυχική υγεία και έχουν ενημερωθεί κατάλληλα για διάφορα γονεϊκά ζητήματα. 

Εκπαίδευση 
    Ολοκλήρωσα τις βασικές μου σπουδές στο Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών μου φοίτησα για ένα ακαδημαϊκό εξάμηνο στο Linnaeus University of Sweden, μέσω του προγράμματος Erasmus+.
   Έχω ολοκληρώσει τη φοίτησή μου στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σποδών στη «Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία», του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας - Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνιών Επιστημών του Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Παράλληλα, ολοκλήρωσα το Επιμορφωτικό Πρόγραμμα στη Σχολική Ψυχολογία, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. 
      Στις αρχές του 2024 ξεκίνησα το Διδακτορικό μου στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής, του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Το θέμα της διατριβής μου αφορά στην "Ενίσχυση της Αυτορρύθμισης στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία", με επιβλέπουσα καθηγήτρια την κα. Ρούση Χριστίνα. 
    Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρω ότι έχω παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και επιμορφωτικών προγραμμάτων. Μερικά από αυτά είναι:
  • «Συν-Δεσμοί: Στηρίζοντας τη Σχολική Κοινότητα στη Σκιά της Πανδημίας», 1η ενότητα: «Στήριξη του παιδιού και της σχολικής κοινότητας που πενθεί», 2η ενότητα: «Στήριξη του παιδιού και της σχολικής κοινότητας στην απειλητική για τη ζωή ασθένεια». Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την “Μέριμνα”
  • «Οικογενειοκεντρικά προγράμματα έγκαιρης παρέμβασης για παιδιά με προβλήματα όρασης και συνοδές αναπηρίες», Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
  • Εξειδικευμένη επιμόρφωση στην «Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων», από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Σχεδιασμός Μικροδιδασκαλίας με θέμα: Το Παιδικό Ιχνογράφημα ως Μέσο Εκτίμησης των Σκέψεων, των Συναισθημάτων και του Επιπέδου Ανάπτυξης των Νηπίων 

Εμπειρία 
    Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής μου στο Πρόγραμμα Erasmus+ υλοποίησα την πρακτική μου άσκηση στο σχολείο Förskolan Rinkabyholm, όπου είχα την ευκαιρία μέσω της επαφής μου με το Σουηδικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, να γνωρίσω σύγχρονες και εναλλακτικές παιδαγωγικές μεθόδους.
    Έπειτα, εργάστηκα ως Εκπαιδευτικός στο Οικολογικό- Ανοιχτό Εκπαιδευτήριο- Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο-Παιδικός και Βρεφικός Σταθμός ¨Μικροί εξερευνητές¨. 
Κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού μου πραγματοποίησα την πρακτική μου άσκηση στο Γραφείο Ψυχολόγων του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου. 
     Στην παρούσα φάση της επαγγελματικής μου πορείας, εργάζομαι ως Εκπαιδευτικός στον Βρεφικό και Νηπιακό Σταθμό "Αερόστατο". Τέλος, απασχολούμαι ως Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων και διδάσκω στα Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και Βοηθών Εργοθεραπείας ενός Ιδιωτικού Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης. 

Έρευνα
  • Συναισθηματική Νοημοσύνη: Σχέσεις με Μοναξιά, Ικανοποίηση από τη Ζωή και Προσωπικότητα
  • Ενίσχυση της Αυτορρύθμισης στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία 

Αθανασίου Δέσποινα 
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Εκπαιδευτικός
Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας



Δημοφιλείς αναρτήσεις